O kampanii „Gruntownie badamy zanim zamieszkamy”

 

Celem kampanii „Gruntownie badamy zanim zamieszkamy” jest zwrócenie uwagi osób zainteresowanych zakupem mieszkania lub domu na problem zanieczyszczeń powierzchni ziemi, a także zachęcenie ich do zadawania pytań sprzedawcom, pośrednikom i deweloperom, czy zostały wykonane odpowiednie badania środowiska gruntowo-wodnego. Temat ten powinien być bliski również wszystkim interesariuszom związanym z rynkiem nieruchomości, w tym m.in. architektom, deweloperom, inwestorom, geologom i władzom lokalnym.

Organizatorem kampanii „Gruntownie badamy zanim zamieszkamy” jest Stowarzyszenie Instytut Remediacji Terenów Zanieczyszczonych. SIRTZ zajmuje się szeroko pojętą ochroną środowiska, w szczególności w zakresie remediacji oraz rekultywacji terenów zanieczyszczonych.

Badania gruntu

Kampania „Gruntownie badamy zanim zamieszkamy” jest oparta o check listę zawierającą pytania, które warto zadać kupując nieruchomość. Jest dostępna w internecie, będzie informacją podawaną przez media, będzie podpowiedzią znalezioną na Facebooku, aż w końcu stanie się elementem rozmów między znajomymi. Wszystko to w celu pojawienia się na liście o co pytać dewelopera ważnego pytania o badanie gruntu na krótkiej liście oczywistych pytań zadawanych deweloperom i sprzedawcom. Bo przecież wszyscy badają wzrok zanim kupią nowe okulary, pójdą na miarę zanim uszyją garnitur u krawca, badają potrzeby klientów zanim otworzą nowy biznes, badają zdolność kredytową zanim wezmą kredyt. Zanim kupią mieszkanie lub dom zapytają o grunt, na którym stoi budynek.